Particularitățile evidenței contabile a unui service auto și unui magazin specializat în vânzări de piese auto

Activitatea service-ului auto și magazinelor specializate în vânzarea pieselor auto, diferă considerabil de alte magazine cu amănuntul. În mare parte, această diferență este datorată faptului că service-urile auto combină atât activitatea de prestări servicii de reparații auto cât și cea de vânzări de piese.

Pe de o parte, ca magazin, acesta are de a face cu o bază mare de produse, cu zeci de mii de articole, ce necesită să fie sortate imediat după câteva criterii. Pe de altă parte, este necesar să se asigure evidența muncii specialiștilor, care, la rândul său, are o serie de particularități.

Sistemul de evidență contabilă trebuie să se potrivească cât mai mult posibil cu procesele reale de activitate ale companiei. Există câteva aspecte importante care trebuie să se regăsească în sistemul de evidență contabilă ale unui autoservice.

  • Evidența contabilă și controlul funcționării autoservice-ului. Sistemul de evidență contabilă a unui autoservice trebuie să prevadă, în mod obligatoriu, un sistem de control pentru comenzile de lucru pentru fiecare cerere individuală. Este obligatoriu să fie înregistrate toate lucrările executate în baza cererii, precum și toate piesele și materialele utilizate în acest scop. Un astfel de sistem de evidență vă va permite să calculați costul exact pentru client și să delimitați veniturile din vânzări de piese auto de veniturile din serviciile de reparații prestate.
  • Sistematizarea lucrului cu clienții. Sistemul de diferențiere a comenzilor de lucru pentru service-ul auto va permite, de asemenea, să îmbunătățiți interacțiunea cu clientul. Dacă meșterul dispune de istoricul complet al vizitelor clientului, precum și de registrul lucrărilor efectuate, îi va fi mult mai simplu să identifice problema automobilului și să o îndepărteze.
  • Utilizarea calendarului 1C pentru planificarea activității service-ului auto. Cu ajutorul acestui instrument, poate fi planificat pe ore întreg volumul de muncă, pe care trebuie să o execute meșterii service-ului auto în ziua respectivă. De asemenea, calendarul permite înregistrarea programărilor în orele convenabile pentru client. Spre deosebire de alte instrumente pentru planificarea timpului, Calendarul 1C este deja inclus în sistemul Dvs. de evidență contabilă, iar aceasta înseamnă că Dvs. puteți folosi orice alte date de evidență. De exemplu, puteți efectua calculul orar și trimite imediat costul serviciilor pe conturile de credit al fiecărui client în parte din 1C.
  • Căutarea comodă a pieselor de schimb. Cum am menționat mai sus, service-urile auto si magazinele de piese de schimb deseori se confruntă cu un volum imens de denumiri, care pot fi sortate după marca automobilului, modelul și numărul de șasiu VIN. De asemenea, este important să fie predispusă funcția de navigare comodă prin diferitele sisteme ale automobilului. Toate împreună, acestea vor oferi o căutare rapidă și comodă a piesei necesare. Pentru actualizarea prețurilor la piesele de schimb în sistem, este necesar să configurați sincronizarea cu cataloagele externe (TecDoc Laximo Etka și altele).

Această căutare poate fi realizată sub forma unei interfețe web intuitive, în care clienții și partenerii Dvs. vor putea găsi piesele de schimb de care au nevoie, prețul de vânzare cu amănuntul al acestora, cu posibilitatea de a transmite comanda managerilor de la recepție.

Acestea sunt doar câteva din posibilitățile pe care le oferă automatizarea sistemului de evidență contabilă și a proceselor activității unui service auto, ce pot fi realizare în platforma 1C. În compania Meta avem și o configurație 1C separată, elaborată special pentru modelul de lucru al unui magazin de piese auto și unui service auto. Dar chiar și această configurație poate fi adaptată și personalizată în funcție de particularitățile companiei Dvs.

Pentru a beneficia de consultarea gratuită din partea specialiștilor noștri despre modalitatea optimă de implementare a configurației 1C pentru magazin de piese auto și service auto în compania Dvs, vă invităm să completați formularul de solicitare de pe site-ul nostru meta-sistem.md sau să sunați la numărul +373 60 574 745.