De ce site-ul are nevoie de suport tehnic și întreținere? Este posibil să îl faci să funcționeze „de la sine”?

Din păcate, mulți întreprinzători cred că elaborarea unui site este un proces relativ simplu, iar odată creat, acesta funcționează singur și aduce vânzări. Dar această idee este foarte departe de adevăr.

Să elaborezi un site, dar să nu te ocupi de atragerea vizitatorilor, de adăugarea contentului de calitate și de asigurarea suportului tehnic este similar cu a deschide un magazin, fără să instalezi o firmă atrăgătoare, să faci aprovizionarea cu mărfuri și, în general, fără să deschizi ușa. De jure, veți deține un magazin, însă nu veți avea niciun fel de venituri (sau alt fel de dividende).

De aceea, dacă ați decis să creați un site pentru promovarea afacerii dvs., trebuie să vă îngrijiți, în mod obligatoriu, și de marketing, dar și de asistența informațională și tehnică a site-ului. Și dacă importanța primelor două puncte este deja clară pentru mulți întreprinzători (nu există minuni fără un content de calitate și vizitatori), atunci asistența tehnică ridică în continuare multe întrebări la toți beneficiarii. Ne-am propus ca, în acest articol, să răspundem la toate aceste întrebări.

De ce orice site web, chiar și cel mai simplu, are nevoie de suport tehnic?

Una dintre cele mai neplăcute fraze pentru orice dezvoltator sună cam așa: „De ce să plătesc pentru suport? Faceți totul foarte bine de la început, ca să nu se strice nimic pe parcurs!”

Haideți să nu vorbim despre site-uri. O parte foarte mică dintre clienți înțeleg într-adevăr foarte bine cum funcționează și cum se creează site-urile. Haideți să examinăm aceeași problemă pe exemplul automobilelor. Această temă este extrem de bolnăvicioasă pentru mulți...

Dacă folosiți un automobil, știți foarte bine că el are nevoie de deservire tehnică regulată. Iar acest lucru nu înseamnă că producătorul a construit prost acest automobil, nu-i așa? Pur și simplu particularitățile utilizării automobilului dictează regulile deservirii periodice.

Desigur, puteți să nu faceți revizii. Și dacă aveți noroc, veți putea folosi mașina un timp, însă foarte curând, cel mai probabil, va trebui să faceți față unor defecțiuni mult mai costisitoare.

Și da, automobilele se pot strica. Iar defecțiunea, de regulă, nu este din vina producătorului. Condusul neglijent și lipsa reviziilor periodice au provocat mult mai multe defecțiuni decât erorile producătorilor.

În fiecare propoziție din acest compartiment, cuvântul „automobil” poate fi înlocuit cu cuvântul „site”, iar sensul va rămâne același. Prin urmare, suportul tehnic al site-ului este necesar:

  • Pentru a efectua deservirea periodică a site-ului. Chiar și cele mai simple site-uri necesită periodic actualizarea certificatului SSL, verificări la viruși sau de funcționalitate.
  • Pentru monitorizarea permanentă a funcționării site-ului. Chiar și câteva ore de nefuncționare pot provoca prejudicii majore. Se poate întâmpla ca un cumpărător să acceseze site-ul tocmai atunci, însă sa vadă doar un mesaj de eroare. Mai mult decât atât, în acest moment pe site ar putea intra un robot Google, iar dacă acesta va descoperi disfuncționalități repetate, atunci site-ul nu va ajunge niciodată pe pozițiile de top ale rezultatelor căutării. Funcționarea constantă și corectă a site-ului reprezintă reputația companiei.
  • Pentru crearea și administrarea copiilor de rezervă. Este foarte important să existe copii de rezervă ale site-ului. Atunci funcționalitatea acestuia, utilizând copia de rezervă, va putea fi restabilită rapid și la timp în cazul oricăror situații de forță majoră.
  • Pentru corectarea erorilor cauzate de factorul uman. Aceasta este expresia cea mai cumplită pentru orice echipament tehnic și orice soft. Site-urile se pot defecta, iar cel mai adesea aceste defecțiuni apar din cauza acțiunilor neglijente ale utilizatorilor. Existența unui acord de asistență tehnică cu compania care a dezvoltat site-ul permite soluționarea oricăror probleme într-un timp relativ scurt.
  • Pentru optimizare. Site-ul trebuie dezvoltat, adăugând noi funcții, noi tehnologii și noi posibilități pentru utilizator. Toate acestea pot deveni, în ochii clienților, avantaje concurențiale pentru companie.

Și asta fără a aminti site-urile complexe, care realizează schimburi de date cu sisteme externe (baze de date, sisteme de contabilitate, CRM, servicii de plată etc.). În aceste cazuri asistența tehnică constantă este pur și simplu indispensabilă, pentru că orice eroare în acest sistem de date poate duce la erori contabile, la pierderea clienților, la afișarea incorectă a informațiilor și la probleme legate de plăți. O problemă în orice parte a acestui lanț face ca întreg sistemul de business-procese să fie fragil.

Suportul tehnic este fundamentul pentru dezvoltarea site-ului. Oricât de bun ar fi conținutul, oricât de profitabilă ar fi oferta clientului și oricât de mult ați investi în marketing, toate acestea se pot reduce la zero dacă site-ul funcționează cu erori și intermitențe.

Lăsați site-ul dvs. în mâinile sigure ale specialiștilor noștri. Noi vă vom consulta gratuit referitor la beneficiile suportului tehnic pentru proiectul dvs. Pentru a beneficia de o consultație sau a comanda un serviciu, completați formularul de feedback de pe site-ul nostru sau sunați la numărul de telefon +373 22 857 157.