De ce directorul tehnic “nu trebuie” să poarte răspundere?

„Director tehnic” - chiar și titlul funcției sună ca o încercare obrăznică de a acoperi responsabilitatea sporită a angajaților cu un statut înalt. În general, un director tehnic este o funcţie foarte importantă, mai ales acum, când o afacere poate fi la alegere digitalizată sau neprofitabilă.

Adesea, în calitate de directori tehnici în cadrul companiilor sunt desemnaţi specialiştii IT cu normă întreagă care anterior administrau serverul sau întrețineau site-ul, creând uneori adrese corporative de poștă pentru noii angajați. Așadar, imediat după ce au fost numiți într-o nouă funcție, sub sloganurile din categoria „Tu doar eşti programator”, ei încearcă să-l încarce pe noul director tehnic cu toate problemele acumulate ale companiei în automatizarea contabilității, construirea infrastructurii IT a companiei, securitatea informațiilor, lansarea vânzărilor online și marketingul digital (de ce nu).

Și acum o întrebare rezonabilă! Ar putea oare Adiminstratorul de sistem de ieri/ SMM-managerul / Managerul de conținut / programatorul de ieri (sau oricine altcineva) să vină și să construiască imediat, de exemplu, un sistem de contabilitate al companiei cu un schimb de date corect și eficient între 1C, site și CRM (care poate chiar să nu existe)?

Cu tot respectul, nici un manager IT cu specializare îngustă nu va fi capabil să îndeplinească singur funcțiile unui manager de top și să înlocuiască o întreagă echipă de specialiști. Ca rezultat, desigur, încercările noului director tehnic duc la o serie de probleme:

  • Cheltuirea ineficientă a banilor companiei și timpul pierdut;
  • Demararea lucrului cu soluții ineficiente și nedezvoltate. Și aceasta este adesea mai rău decât a fost mai înainte.
  • Angajarea unor angajați suplimentari care nu sunt întotdeauna competenți să soluţioneze sarcina propusă.
  • Epuizarea rapidă a noului director tehnic și pierderea unui manager și a unui specialist tehnic în aceeaşi persoană.

Și cel mai important - la scăderea performanței, la așteptările dezamăgite și la nemulțumirea față de conducere, care, desigur, îl va învinui pe directorul tehnic de toate problemele.

Situația descrisă este mai ușor de prevenit decât de a face față consecințelor sale. În loc să întreprindeți proiecte tehnice complicate fără a avea suficientă experiență în acest sens, este mai bine să le transmiteţi contractanţilor care lucrează cu sarcini similare în fiecare zi. Pe lângă cea mai bună calitate, cooperarea cu contractanţii terți ajută clientul în privinţa următoarelor:

  • Mai întâi, să economisiţi timp. Și aici ideea nu este numai că echipa unui contractant cu o mare experienţă în problemă va rezolva întrebarea mai repede. Între timp, eforturile propriei echipe tehnice pot fi concentrate asupra altor întrebări.
  • În al doilea rând, să economisiţi bani, la angajarea unor noi specialiști pentru sarcina respectivă și la dotarea locurilor de muncă pentru aceștia.
  • În al treilea rând, nu va trebui să vă ocupați de contractele de muncă și de toate problemele asociate acestora. Un outsourcer nu pleacă în concediu, nu se îmbolnăvește și nu cere timp liber. Și, de asemenea, își economisește timpul și cu siguranță nu va sta în birou, așteptând sfârșitul zilei.

Aici este important să definiţi imediat poziția către conducere: utilizarea outsourcing-ului nu vă face un specialist prost. Directorii tehnici sunt deseori timizi să caute ajutor de la contractanţii externi, dar chiar și un expert cu experiență nu poate înlocui o echipă diversă de specialiști, fiecare dintre aceștia fiind specializați în propriul domeniu.

Activăm în domeniul dezvoltării web, marketingului și implementării soluțiilor de automatizare a proceselor de afaceri mai mult de 10 ani. Și putem aprecia, din propria noastră experiență, că și companiile impunătoare cu departamente IT mari înțeleg că pentru a soluţiona nişte probleme complexe este mai bine să apelăm la o echipă externă cu o mai mare experienţă în materie.

Ne place să vorbim cu clienții versaţi în tehnologie. Interacțiunea este întotdeauna mai eficientă și mai rapidă atunci când un specialist calificat acționează din partea clientului. Acest lucru reduce timpul pentru discuții și stabilirea sarcinilor și, de asemenea, face mai eficientă asistența suplimentară a produselor. Prin urmare, avem un program de loialitate cu bonusuri și preferințe pentru directorii tehnici.

Obțineți o consultaţie gratuită de la experții noștri cu privire la modul în care vă putem ajuta în soluţionarea problemelor concrete ale afacerii voastre. Pentru a face acest lucru, este suficient să lăsați o cerere în formularul de feedback de pe site-ul nostru.