Particularitățile integrării 1C cu sistemele externe

Dezvoltarea afacerii în mediul online este una dintre condițiile de creștere a oricărei companii moderne. Totodată, este importantă și organizarea corectă a procesului de management, care să asigure contabilizarea și înregistrarea circulației mărfurilor. Pentru realizarea acestui scop este necesară configurarea schimbului de date între site (magazinul online) și platforma 1C. Datorită interacțiunii celor două sisteme, se rezolvă un set clasic de probleme:

  • transferul datelor privind nomenclatorul de mărfuri, prețurile și soldurile din baza de date 1C către site;
  • transferul comenzilor plasate pe site către baza de date 1C.

Doar o integrare configurată corespunzător garantează coerența și consistența în activitatea de dezvoltare a afacerii. Pentru aceasta este necesară stabilirea din timp a volumelor de date care vor fi schimbate între sisteme, și anume determinarea câmpurilor necesare pentru fișa produsului, oferirea posibilității de încărcare a imaginii produsului direct din 1C, astfel încât mecanismul de descriere a produsului în sistem să corespundă integral paginii de prezentare a magazinului online. De asemenea, este importantă organizarea produselor pe categorii și subcategorii, pentru o structurare adecvată a catalogului. Sistemul de descriere detaliată a mărfurilor în platforma contabilă elimină necesitatea de a specifica manual parametrii produsului.

Odată cu fișa produsului, trebuie să apară toate câmpurile necesare contabilității. Este necesar să vă asigurați că site-ul afișează informații actualizate despre numărul de unități ale produsului în stoc. Pentru aceasta trebuie asigurat un schimb regulat de date (de exemplu, o dată pe oră) între site și sistemul de contabilitate. Însă dacă încărcați întregul catalog actualizat de produse, site-ul pur și simplu nu va mai funcționa. Toate resursele vor fi îndreptate pentru analiza fișierului ce conține nomenclatorul produselor. Pentru a preveni supraîncărcarea site-ului, se configurează un sistem de înregistrare a modificărilor. Adică, în cadrul schimbului de date, nu se va încărca întreg catalogul, ci doar pozițiile produselor al căror număr s-a modificat. În acest mod vizitatorul site-ului va vedea doar produsele aflate în stoc.

Este necesar să se țină cont și de faptul că este posibil ca utilizatorul să nu finalizeze procesul de cumpărare a produsului, chiar dacă l-a adăugat în coșul de cumpărături. Achiziția poate fi amânată până la „vremuri mai bune”. Dar atunci când utilizatorul revine la produsul selectat, acesta poate să nu mai fie în stoc. În astfel de cazuri ar trebui să oferiți clientului posibilitatea de a rezerva produsul, la prețul afișat în momentul adăugării în coș. Însă pentru a nu crește numărul de clienți potențiali, în defavoarea celor reali, care sunt gata să cumpere aici și acum, termenul rezervării ar trebui limitat.

Sistemele de plată și casieriile online

Funcționarea site-ului la capacitate maximă necesită automatizarea proceselor de plată. Pentru aceasta se realizează integrarea unor sisteme speciale – a sistemelor de plată, cu ajutorul cărora se efectuează transferurile de fonduri. Automatizarea plăților permite efectuarea plăților din orice colț al lumii, în orice valută. Printre principalele servicii de plată se numără sistemele de plată cu cardul MasterCard și VISA, portofele electronice QIWI, WebMoney și Yandex-money, intermediarii de plăți precum PayPal.

Integrarea sistemelor de plăți cu platforma 1C face posibilă recepționarea imediată a informațiilor privind plățile efectuate, mai rapid decât acestea vor fi înregistrate în internet-banking sau la serviciul fiscal. Datele vin direct în sistemul de contabilitate, care salvează automat informațiile despre chitanțe. Descărcarea datelor din sistemele de plată are loc în mod regulat. Automatizarea procesului de descărcare reduce riscul de erori: factorul uman este minimizat.

Conectarea casieriei online se realizează în conformitate cu legislația. După fiecare plată sistemul generează o chitanță cu un cod QR, care este trimisă cumpărătorului și serviciului fiscal. Casa online primește informațiile de contact ale clientului și le trimite sistemului de contabilitate, deoarece pentru primirea unei chitanțe electronice de plată este necesar un e-mail sau un număr de telefon. Pentru a începe să lucrați cu casa, de fiecare dată trebuie să deschideți un schimb nou. După încheierea acestuia, informațiile de plată sunt stocate pe pagina de date fiscale.

Datorită versatilității platformei 1C, platformele caselor online interacționează cu ușurință cu majoritatea produselor 1C: 1C: Managementul comerțului, 1C: Managementul companiei, 1C: Retail etc. Conectarea casei la sistemul de contabilitate simplifică munca de contabilitate, deoarece sistemul dispune de șabloane integrate pentru rapoartele de bază. La fel, cu ajutorul lui 1C poate fi evaluată performanța vânzărilor în dinamică.

Integrarea cu CRM

CRM (Customer relationship management) asigură managementul relațiilor cu clienții. Sistemul este conceput pentru a automatiza relațiile cu utilizatorii, a eficientiza activitatea departamentului de vânzări și marketing. Astfel, procesul de vânzare este standardizat, construindu-se scheme de interacțiune cu cumpărătorul. Gestionarea relațiilor cu clienții folosind un sistem CRM permite monitorizarea productivității managerilor companiei, perfecționarea strategiilor de marketing și analiza datelor primite.

Procesele de înregistrare și procesare a comenzilor sunt automatizate. Aceasta înseamnă că întregul istoric al interacțiunii cu clientul este păstrat și riscul pierderii bazei de clienți odată cu plecarea unuia dintre angajați este eliminat. Sistemul este capabil să lucreze cu utilizatorii prin diferite canale. Cu toate acestea, în pofida capacității de a funcționa independent, CRM funcționează cel mai eficient cu sistemul de contabilitate. Integrarea este necesară pentru a evita dublarea introducerii datelor și, ca urmare, erorile tehnice.

Integrarea cu sistemul de contabilitate 1C se utilizează pentru a preveni duplicarea și denaturarea informațiilor, repetarea datelor, necesitatea verificărilor și coordonărilor permanente, raportarea separată de către fiecare dintre sisteme.

Astfel, diverse sisteme informatice devin obiecte de integrare: serviciile de trimitere a SMS-urilor, chat boții (Telegram, Viber, Instagram), portalurile corporative, aplicațiile mobile, IDS etc. Scopul principal al întreprinderilor mici, dar și al celor mijlocii este păstrarea clienților. Pentru a reuși în acest demers, companiile trebuie să asigure o monitorizare continuă și să lucreze asupra planificării relațiilor cu cumpărătorul, astfel încât interacțiunea să nu fie niciodată întreruptă.