Dezvoltarea de soluții software pentru proiectele de afaceri. Detalii despre modul în care sunt create startup-urile IT

Noi trăim în era tranziției totale a afacerilor pe Internet și, cu ochii noștri, putem vedea cum literalmente, în fiecare lună, apare un nou startup pe IPO sau cum acesta se vinde pentru sume fabuloase. Aceasta este o nouă tendință actuală și acum este cel mai bun moment pentru a începe afacerea dumneavoastră online. Piața este deja bine dezvoltată și capitalizată, iar concurența permite în continuare jucătorilor noi să intre pe piață fără obstacole. Din acest motiv, în acest articol vă vom spune detaliat și pas cu pas despre modul exact în care sunt lansate startup-urile IT.

De la idee la documentația de proiect

Clientul are o idee și aceasta trebuie să fie transpusă în documentația de proiect. Acesta este primul pas în lansarea unui proiect. În această etapă, multe studiouri web solicită clientului documentația de proiect gata făcută pentru a evalua complexitatea acestuia. Dar problema este că persoana care lansează un startup nu este neapărat un specialist IT. În plus, marea majoritate a lansatorilor de startup întâmpină dificultăți în transpunerea dorințelor și ideilor lor într-un limbaj tehnic.

De aceea, la etapa creării sarcinii tehnice, este important rolul unui manager, care știe să pună întrebările corecte și să transpună ideile clientului în documentația tehnică.

MVP – Minimum Viable Product

Următorul pas este dezvoltarea unui produs minim viabil. Acesta este un fel de prototip al viitorului serviciu, care oferă o funcționalitate minimă, dar suficientă, pentru primii utilizatori. Acesta nu este încă un proiect complet, cum va fi la sfârșit, este un fel de test al ideii și modelului de afaceri al unui startup.

MVP costă mult mai puțin și se lansează mult mai repede decât produsul final. Aceasta este o soluție flexibilă care poate fi schimbată analizând feedback-ul primilor utilizatori. Anume pe baza feedback-ului și a analizei experienței utilizatorilor, va fi construit produsul principal.

Este important să înțelegem cum se comportă utilizatorul, ce îi lipsește, ce poate fi schimbat și ce poate rămâne. Pentru aceasta se aplică testarea și analiza A/B folosind sistemele statisticilor din Yandex și Google. Desigur, primii clienți nu vor veni de la sine, așa că în etapa de testare MVP este important să stabiliți un buget de marketing. Cel mai convenabil instrument pentru atragerea primilor clienți este - Google Ads.

Alegerea tehnologiei

Pentru proiectele cu funcționalități simple (și pentru MVP), puteți utiliza un CMS (Content Management System), de exemplu, CMS Wordpress. Acestea sunt soluții simple și flexibile care vă permit să construiți site-uri destul de funcționale. Chiar și versiunea finală a site-ului poate fi construită pe Wordpress, dacă nu necesită soluții individuale complexe și nu implică un număr mare (mai mult de 100 de mii pe zi) de vizitatori. În acest caz, puteți alege imediat un site pe CMS, deoarece acesta va costa mai puțin și va fi gata mai repede.

Dacă proiectul este complicat sau implică un trafic mare, atunci are sens să îl construim imediat pe framework php. Acesta este un set de instrumente pentru programare în limbajul php, care vă permite să soluționați orice soluții, chiar și cele mai complexe și să optimizați site-ul cu o precizie mai mare decât este posibil în cadrul CMS.

La alegerea unui mediu de dezvoltare pentru un viitor site, este important să înțelegeți că conlucrarea cu studioul ar putea eșua, iar studioul web și dezvoltatorii au întotdeauna propria lor specializare îngustă de framework-uri în care se descurcă cel mai bine. Și în acest sens, trebuie să alegeți un framework popular pentru a transmite proiectul fără consecințe nefaste unui alt executant.

Lansarea și upgrade-urile

Lansarea proiectului principal - este întotdeauna cel mai palpitant moment. Și când vine vorba de lansarea unui nou produs, este important să înțelegem că vor exista întotdeauna greșeli. Indiferent cât de minuțios este testat produsul înainte de lansare, întotdeauna apar erori. Pur și simplu pentru că utilizatorii pot folosi dispozitive rare, browsere rare, software învechit și așa mai departe.

Este foarte important să găsiți și să corectați rapid aceste erori. Și cel mai bun instrument în acest scop este sistemul tichet în care utilizatorul poate raporta o eroare. După primirea unei asemenea plângeri, echipa trebuie să o repare rapid și să rezolve problema utilizatorului.

În ceea ce privește upgrade-urile, ele sunt făcute în permanență. În mintea clientului, proiectul este întotdeauna diferit de ceea ce se primește în fine. De obicei, imediat după lansarea și analizarea primelor vizite, apar simultan mai multe idei despre modul în care serviciul poate fi îmbunătățit. Ce poate fi adăugat, ce poate fi schimbat și ce poate fi eliminat.

De asemenea, este important să înțelegeți că proiectul principal ar trebui să semene vizual și funcțional cu MVP pentru ca utilizatorilor, care deja utilizează site-ul vostru încă din etapa de testare, să le fie comod să continue cooperarea cu dumneavoastră.

Echipa

Pentru ca site-ul să funcționeze și să se dezvolte corect, aveți nevoie de o echipă care va fi responsabilă de acest lucru. În etapa inițială, până când startup-ul dumneavoastră își ia avânt, puteți folosi „echipa share”, care rulează mai multe proiecte în paralel cu proiectul dumneavoastră. Acest lucru vă va permite să economisiți bani fără pierderi de calitate în etapa în care sunt cei mai necesari. Echipa trebuie să includă neapărat:

  • Manager de proiect
  • Programator
  • Paginator/designer. Este puțin probabil să reușiți să încărcați cu lucru în mod corespunzător un paginator separat și un designer separat, așa că trebuie să găsiți o singură persoană care să poată combina aceste funcții sau să angajați niște persoane part-time.
  • Un testator care va verifica actualizările din punctul de vedere al utilizatorului.

În viitor, atunci când proiectul dumneavoastră va depăși deja faza de hosting și va avea nevoie de un server separat, veți avea nevoie și de un administrator de sistem, care să monitorizeze starea serverului și să-i optimizeze funcționarea.

Versiunea mobilă și aplicația

Acesta este un punct foarte important la care trebuie să vă gândiți chiar și în etapa documentației de proiect. Volumul total al traficului de pe dispozitivele mobile și calculatoare este deja aproximativ egal, iar în multe proiecte ponderea traficului de pe dispozitivele mobile este chiar mai mare. Mai mult decât atât, motoarele de căutare au clasat pe termen lung site-urile pe principiul Mobile First. Cu alte cuvinte, dacă nu aveți o soluție mobilă, motoarele de căutare vă vor arăta sub lista concurenților care au o astfel de soluție.

În plus față de versiunea mobilă a site-ului, vă recomandăm să vă gândiți la dezvoltarea unei aplicații PWA. Aceasta este o aplicație web care este în esență o versiune mobilă a site-ului și se clasează în rezultatele căutării, dar are în același timp toate avantajele unei aplicații. Poate fi adăugată la directoarele iOS și Android, creează o comandă rapidă pe desktop, poate interacționa cu alte aplicații de pe telefon și trimite notificări push. În același timp, nu necesită descărcare și nu ocupă spațiu. În plus, costul și timpul dezvoltării sale sunt mult mai mici decât cele ale aplicațiilor mobile convenționale, care trebuie, de asemenea, să fie dezvoltate separat pe iOS și separat pe Android.

Securitatea, încărcarea serverului și viteza de operare

Cu cât site-ul are mai mulți utilizatori, cu atât problema de securitate va fi mai acută. În orice caz, veți stoca datele personale (și, în unele cazuri, cele de plată) ale utilizatorilor, care pot fi răpite de răufăcători și cu care puteți fi șantajat. De asemenea, site-ul trebuie să fie rezistent la atacurile DDOS și să reziste traficului înalt fără scăderea vitezei.

Toate acestea sunt sarcini pentru administratorii de sistem și specialiștii în securitate web. Administratorul de sistem, așa cum am spus mai devreme, va trebui să fie angajat în echipă imediat ce resursa voastră este transferată pe un server separat. El se va asigura ca site-ul să funcționeze corect și fără probleme, va identifica erorile și va monitoriza încărcătura, astfel încât aceasta să nu afecteze viteza de operare a serverului.

În ceea ce privește specialiștii în securitate, dacă aveți un proiect amplu, a cărui activitate este legată de stocarea banilor sau a datelor de plată ale clienților, este logic să angajați un astfel de specialist în cadrul personalului. Însă, în faza unui startup, sunt suficiente interacțiunile unice și consultările privind siguranța individuală a proiectului. În ceea ce privește principalele vulnerabilități ale site-urilor incluse în lista OASP Top-10, orice studio web serios, chiar și fără specialiști în securitate, asigură măsurile de bază pentru a proteja proiectul de atacuri.

Desigur, lucrul asupra unui startup nu se limitează la aceasta. Lansarea unui startup IT- reprezintă testarea permanentă, optimizarea și lucrul asupra proiectului. Dar, în acest articol, am încercat să vorbim despre principalele puncte ale lansării unui startup pe Internet.

Dacă aveți o idee pentru un startup IT, specialiștii noștri vă pot consulta gratuit cu privire la modul în care puteți începe lansarea acestuia și ce resurse vor fi necesare în acest scop. Pentru a obține o consultație gratuită, trebuie doar să completați formularul de feedback de pe site-ul nostru.